Talsu 2. vidusskola ir viena no 99 Latvijas pilotskolām, kurā tiek aprobēts jaunais izglītības standarts un apgūtas prasmes, lai nodrošinātu izglītības kvalitāti.
Ikdienā skolā mācās ne tikai bērni un jaunieši, bet arī pedagogi. Lai nodrošinātu konkurētspējīgu izglītību, mūsdienīgu mācību procesu un atbilstošu vidi, tiek domāts par skolas saturisko un materiāltehnisko nodrošinājumu. Būtiskākais ir veidot skolu kā mācīšanās organizāciju, kur mācās visi (skolēni, pedagogi, vecāki).
Izvērtējot ikdienā redzēto un piedzīvoto, apzināmies, ka visvairāk varam mācīties cits no cita. Varam gūt pieredzi no kolēģu sasniegumiem un iedvesmoties no viņu idejām, kā arī mācīties un ieklausīties tajā, kas nav izdevies. Ar katru pedagogu veiksmes stāstu, metožu izmantošanu vai praktisku piemēru paraugu papildinām savu pieredzi. Katru neizdošanos analizējam un meklējam risinājumus kopīgi. Skola ir komanda, kurā labākie rezultāti sasniedzami vienotā darbībā.
2019. gada 4. janvārī Talsu 2.vidusskolas pedagogi tikās, lai mācītos cits no cita. Pedagogi dalījās pieredzē, ko guvuši projekta “Kompetenču pieejā balstīta izglītība” ietvaros. Laika gaitā ir apgūtas jaunas prasmes metodikā, aprobēti dažādi mācību materiālu un izdarīti pirmie secinājumi. Nu jau paši pedagogi atzīst, ka tas nav tikai projekts, tā jau ir ikdiena. Sadarboties nozīmē ieklausīties vienam otrā (pedagogs-skolēns, skolēns-skolēns, pedagogs-pedagogs).
Lai apzinātos, ka projekts pārtop ikdienas saturā, tika izskatīti Ministru kabineta noteikumi Nr. 747 (Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem), kas stājas spēkā 2020. gada 1. septembrī.
Pedagogi, kuri aktīvi iesaistīti projekta aprobācijā, dalījās pieredzē gan ar praktiskiem piemēriem, gan metodiku. Pauda savas atziņas un vērtējumu, kas gūts šajā laikā. Būtiskākais, ko akcentē: “Mēs domājam par mācību procesu no cita skatu punkta, tas ir grūti, bet patīkami redzēt, kā tas ietekmē skolēnus.” Pedagogi dalījās pieredzē par prasmju vērtēšanas metodiku, mācību procesa kopīgas plānošanas nozīmi, drāmas kā priekšmeta pasniegšanu, pašvērtējuma nozīmi un metodēm, stundas uzbūves un plānošanas nozīmi, stundas sasniedzamā rezultāta izvirzīšanu un kvalitatīvas atgriezeniskās saites sniegšanu. Šie jautājumi nu jau ir Talsu 2. vidusskolas ikdienas kārtībā, kas rosina domāt, ka pārmaiņas notiek.
Izglītības reforma šobrīd noris visā pasaulē. Globāli tiek domāts par mācību procesa būtību un to, kas 21. gs. ir aktuāls. Lai sekotu līdzi tendencēm pasaulē un gūtu starptautisku pieredzi, pedagogi iesaistās Erasmus+ projektos. Piedaloties kursos un semināros Eiropā, pedagogi apgūst jaunas prasmes, kuras izmanto ikdienas mācību procesā, dalās pieredzē un veicina starptautisko sadarbību.
Šoreiz skolas direktors Oļegs Solovjovs iepazīstināja pedagogus ar grupu uzdevumiem, kurus var izmantot klases stundās, lai rosinātu skolēnus domāt par savu rīcību un uzvedību ikdienā, lai izvērtētu kas ir labs un kas nav vēlams. Grupu darbos gūtās atziņas, ka svarīgākais ir savstarpējā cieņa un sadarbība, ir vienojošais moto skolas attīstībai turpmākajā darba procesā.
“Labi vadītai sistēmai ir nepieciešama savstarpēji papildinoša komanda.”/Adizes/
Paldies Talsu 2. vidusskolas komandai par ieguldīto darbu un enerģiju ikdienā!