Karjeras izglītība tiešsaistē mācību stundās
2020.gada
decembrī 9.-12.klases skolēni vairākās mācību stundās tikās ar profesionāļiem
tiešsaistē, saistot mācību saturu ar karjeras izglītību. Tas bija turpinājums angļu
valodas stundām, kuru laikā skolēni kopā ar skolotāju L.Lāci veica projekta
darbu par karjeras lēmuma pieņemšanu, veicot savu interešu un ar tām saskaņotu
profesiju izpēti, trīs karjeras izvēļu un vienas profesijas padziļinātu izzināšanu,
ieskaitot mācību iestāžu izpēti (tika izmantoti 2 karjeras testi angļu valodā,
informācija par profesijām, mācību iestāžu mājas lapas); projekta darbs tika
prezentēts.
Tālāk
skolēniem bija izdevība tikties ar profesionāļiem – apdrošināšanas speciālistu
un banku speciālistu. Skolēniem sasniedzamais rezultāts nodarbībās bija -
attīstīt prasmi apzināties noteiktu profesiju izpildei nepieciešamās
kompetences un mācīties no citu pieredzes.
Skolēni
nosauca savas top-profesijas, izmantojot interaktīvo rīku mentimeter.com un
kopīgi apskatīja klases populārākās profesijas. Profesionāļi angliski
raksturoja savu darbu, ļaujot skolēniem uzminēt savas profesijas; pastāstīja
par saviem darba pienākumiem, karjeras izaugsmi, izglītību; grūtākajiem
aspektiem darbā un to, kas sagādā gandarījumu,
karjeras izvēļu izdarīšanu. Skolēniem bija iespēja svešvalodā intervēt
profesionāļus, kuri labprāt atbildēja uz skolēnu jautājumiem.
Skolēni
uzzināja par profesionāļa darba pienākumiem, aprīkojumu, karjeras izaugsmi,
izglītību un veidoja izpratni par karjeras mainīgumu mūsdienu pasaulē. Tikšanās
izvērtējumu skolēni veica MS Teams formā, atbildot uz jautājumiem, kas
parādīja, kā viņi ir uztvēruši informāciju un atklāja personisko ieinteresētību
un piemērotību šīm profesijām.
Sociālās
aprūpes programmas skolēni, tiekoties ar profesionāļiem, apskatīja arī jautājumu,
kā būt veiksmīgam savā karjerā un kā veidot pozitīvu komunikāciju ar
apkārtējiem, tai skaitā, ar saviem
pacientiem medicīnā nākotnē.