“ Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides vides veidošanā”
Eiropas Savienības Erasmus + KA1 skolu sektora projekts
Nr.2017-1-LV01-KA101-046940 “ Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides vides veidošanā”
Projekta “ Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides veides veidošanā” mērķis ir pilnveidot mācību vidi konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanai, akcentējot mācīšanās pieejas maiņu - no zināšanām uz zināšanu pielietošanu daudzveidīgās situācijās, no zināšanu nodošanas uz diskusiju, no frontāla procesa uz sadarbību, no summatīvās vērtēšanas uz atgriezenisko saiti.
Projektā notikušas 9 skolotāju individuālās mobilitātes, apmeklējot tālākizglītības kursus Itālijā, Grieķijā, Kiprā, Spānijā un Īrijā.
Projektā tika akcentēti 3 virzieni jaunu metodisko pieeju iepazīšanai kursu laikā un to aprobācijai un ieviešanai skolā: kompetenču pieejas metodoloģisko pamats, savstarpējo sadarbības prasmju attīstīšana, jaunu mācīšanas modeļu attīstīšana.
Iesaistoties projektā, Talsu 2. vidusskolas pedagogu kolektīvs:
1) veido kompetenču izglītībā balstītu mācību vidi, tādējādi paaugstinot skolas kā izglītības iestādes kapacitāti.
2) personīgo un profesionālo kompetenču līmenī individuālo mobilitāšu dalībnieki guvuši jaunas zināšanas par metodiskajām nostādnēm, teorētiskiem un praktiskiem pamatiem jaunu mācību pieeju pielietošanā,
3) mācību process kļūs atvērtāks ar viedokļu un ideju dažādību, pedagogi ir pārliecinātāki inovatīviem izaicinājumiem un jaunu sadarbības modeļu veidošanai.
Tālākizglītības kursos apgūtās zināšanas un prasmes skolotāji nodevuši kolēģiem svešvalodu, metodiskajās komisijās, skolas vadības grupai un kolektīvam projekta noslēguma konferencē. Skolotāji apgūtās prasmes veiksmīgi adaptē mācību procesā un izstrādā jaunas mācību metodes un paņēmienus.
Divi individuālo mobilitāšu dalībnieki sagatavojuši īstenošanai kopīgus projektus KA2 programmā, tādējādi paplašinot jau esošo skolas sadarbības tīklu ar skolām Eiropā.
Projekta laikā gūtā pieredze par tēmu “Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides veidošanā” nodota kolēģiem Talsu, Dundagas, Rojas un Mērsraga novadu metodiskajās apvienībās, kā arī pasākumos VISC kompetenču pieejas pilotprojekta "Kompetenču pieeja mācību saturā" dalībskolu kolēģiem valstī, savukārt Talsu 2.vidusskolas forumā skolotāji, skolēni, absolventi, vecāki un sabiedrības pārstāvji diskutēja par skolas tālāko attīstības modeli.